چسب حرارتی هات ملت لوله ای (چسب تفنگی)

_

مشخصات فنی

  • نام کامل محصول: چسب حرارتی، چسب تفنگی، هات ملت لوله ای
  • رنگ: شفاف
  • جنس : ترموپلاست 
چسب-حرارتی-هات-ملت-لوله-ای
_

چسب حرارتی چیست؟

 

چسب حرارتی هان ملت یکی از مدل های کاربردی چسب است که به آن چسب تفنگی نیز گفته می‎شود و این نام‌گذاری به علت شکل دستگاه این چسب است. دستگاه این چسب شبیه تفنگ طراحی شده و چسب آن هم از طریق جایگاهی داخل آن قرار می‌گیرد. همانطور که از نامش مشخص است، این چسب زمانی استفاده می‌شود که داغ شده باشد.

 

چسب تفنگی شبیه به یک لوله جامد است که در حالت جامد هیچگونه چسبندگی ندارد. این لوله باید در داخل یک دستگاه گرم کن که شبیه به اسلحه است قرار بگیرد. به این دستگاه تفنگ حرارتی گفته می شود و به این خاطر که چسب فقط با استفاده از این دستگاه قابلیت مصرف دارد، به چسب تفنگی نیز معروف شده است. چسب حرارتی به وسیله گرمای ایجاد شده در دستگاه، به مایع تبدیل می شود و سریعا بعد از خروج از سری تفنگ و رسیدن به سطح مورد نظر، سرد و خشک می شود.

 

چسب های حرارتی قابلیت چسباندن چوب، پلاستیک، کاغذ، سرامیک، شیشه، سنگ، پارچه، فلز و… را دارند.چسب تفنگی برای آب بندی و درزگیری نیز به کار می رود.در ماکت سازی و مدل سازی نیز می تواند بسیار کاربردی باشد.

این چسب قابلیت این را دارد تا یک اتصال محکم و بی نقص را برای کاربر ایجاد کند و در عین حال برای جداشدن نیز بدون دردسر و آسیب رساندن به سطح این کار انجام می شود.

 

_

کاربردهای چسب حرارتی 

 

احتمالا چسب حرارتی و تفنگ مخصوص آن را هنگام ساخت کاردستی در برنامه های مختلف دیده اید. برای آشنایی با چسب حرارتی و کاربردهای آن بهتر است بدانید که این چسب ها به دلیل چسبندگی بالا و همچنین خشک شدن سریع برای ساخت کاردستی بهترین گزینه هستند.

مهم ترین شاخصه چسب حرارتی این است که بعد از خشک شدن و سرد شدن سریع، بی رنگ بودن می شود. به همین دلیل با آن می توان کارهای خلاقانه و هنری زیادی انجام داد. بیشترین کاربرد چسب حرارتی در کارهای هنری و تزئینی و کاردستی های کودکان است.از کاربردهای بسیار جالب چسب حرارتی استفاده از آن جهت چسباندن اکلیل برای یراق و تور است.

 

اما چسب تفنگی فقط برای چسباندن کاغذ و ساخت کاردستی مورد استفاده قرار نمی گیرد. این چسب ها قدرت چسباندن تمامی مواد به یکدیگر را دارند و با قدرت چسبندگی بالای خود در تمامی مکان ها قابل استفاده هستند.

 

برخی از کاربردهای چسب تفنگی عبارتند از:

  • برای چسباندن قطعات کاغذ و مقوا به یکدیگر
  • جهت چسباندن قطعات پلاستیکی
  • به عنوان نوعی درزگیر برای عایق بندی و درزگیری
  • محکم کردن و همچنین چسباندن قطعات شکسته شده به یکدیگر
  • جهت  پوشاندن سطوحی که ممکن است دچار ضربه شوند برای مثال به عنوان ضربه گیر درب کمد
  • برای ساختن برخی قطعات نیز می توانید از چسب تفنگی استفاده کنید. برای مثال در برخی از جالباسی ها، لباس به خوبی بر روی سطح گیر نمی کند؛ برای این کار می توانید با استفاده از چسب های تفنگی یک شیار درست کنید.
  • در تزئینات و کارهای هنری و خلاقانه
  • کارهای هنری با چسب حرارتی
_

ویژگی های چسب حرارتی 

 

  • سهولت استفاده از تفنگ حرارتی و ایمن بودن آن
  • چسب های حرارتی قدرت چسبندگی بالایی دارند و برای چسباندن تمامی مواد مناسب هستند.
  • چسب حرارتی عایق آب بوده و در مقابل اشعه ماورا بنفش خورشید نیز مقاوم است و به همین دلیل از آن می توان در عایق بندی و فضاهای خارجی نیز استفاده کنید.
  • این چسب ها در حالت عادی به شکل جامد هستند و فقط در زمان استفاده به مایع تبدیل می شوند، بدین ترتیب طول عمری بیشتری نیز دارند و به راحتی سفت و فاسد نمی شوند.
  • تفنگ حرارتی نیز هزینه زیادی ندارد و در مدل های مختلفی در بازار موجود است. در صورتی که نیاز به استفاده از تفنگ در فضاهای خارجی دارید می توانید مدل های شارژی آن را تهیه کنید.
  • در صورت تمیز کردن مداوم تفنگ و رعایت نکات ایمنی استفاده از چسب حرارتی به راحتی می توانید در مدتی طولانی و زیاد از این چسب ها استفاده کنید و نیاز به تعویض چسب و یا تفنگ حرارتی نداشته باشید.
_

روش استفاده از چسب تفنگی

 

شیوه کارکرد دستگاه تفنگ چسب حرارتی بدین گونه است که چسب جامد و استوانه ای شکل را در محصل مخصوص چسب در دستکاه تفنگ حرارتی قرار می دهیم و سپس دستگاه را به برق وصل می کنیم . البته گاهی این دستگاه ها به صورتی شارژی نیز در بازار به فروش میرسند.

 

سپس صبر می کنیم تا دستگاه چسب تفنگی داغ شود . روی دسته ی این دستگاه پدالی قرار داده شده ، آن را کمی فشار داده تا مطمئن شوید دستگاه به اندازه کافی داغ شده و چسب را آب کرده است . پس از داغ شدن ، پدال بر روی دستگاه چسب را فشار دهید تا چسب جامد به مایع تبدیل شده و از سری تفنگ چسب بیرون بیاید.

 

چسب تفنگی یا گان چسب حرارتی چیست ؟

گان-چسب-حرارتی-ابزار-چسب
_

خرید چسب تفنگی 

 

با توجه به کیفیت بالا و سهولت در کارایی چسب تفنگی و از آن جایی که چسب حرارتی بسیار کاربردی است وجود آن در هر خانه ای نیاز است که مجموعه چسب صنعتی شاه کرم مفتخر به ارائه آن به هموطنان عزیز است. قیمت چسب تفنگی در فروشگاه شاه کرم به نسبت سایر رقبا مناسب تر بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است .

 

جهت مشاوره خرید می توانید با واحد فروش مجموعه شاه کرم تماس گرفته و از خریدی ارزان و مطمئن لذت ببرید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانهدرباره مامحصولاتتماس با ما