چسب برای چسباندن آهن

_

چسب فلز که بیشتر آن را با نام چسب آهن می‌شناسند برای چسباندن انواع مختلف مواد به یکدیگر کاربرد دارد اما از آنجا که بیشترین کاربرد را برای چسباندن فلزات دارد به چسب آهن معروف شده است.

شاید اولین راهی که پس از شکستن اقلام فلزی به ذهنمان برسد تعویض یا جوش دادن آن قطعه باشد اما این تنها راه نیست بلکه می‌توان از چسب آهن بجای جوش استفاده کرد و بسیاری از وسایل فلزی شکسته را با چسب آهن به راحتی و با هزینه‌ای بسیار کم در خانه تعمیر کرد.

برای چسباندن آهن از چسب های گوناگونی می توان استفاده کرد ، که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

چسب پلی اورتان

یکی از انواع چسب آهن خیلی قوی که باید در همه‌ی کارگاه‌ها و خانه‌ها وجود داشته باشد، چسب پلی اورتان است. این چسب با بیشتر مواد مانند فلزات، سنگ‌، فایبرگلاس و لاستیک پیوند محکمی تشکیل می‌دهد. قدرت چسبندگی این چسب بسیار بالا بوده، با رطوبت فعال می‌شود و به سرعت خشک و ضد آب شده و متورم می‌شود. حلال این چسب استون بوده و با استفاده از آن می‌توان تا حدی چسب‌های اضافی را پاک کرد.

چسب سوپر گلو

چسب قطره‌ای یا سوپر گلو تنوع بسیار بالایی داشته و برای چسباندن شیشه، سنگ، پلاستیک و برخی قطعات فلزی مناسب است. این چسب بی‌رنگ بوده و پس از استفاده رنگی روی کار به جا نمی‌گذارد.

چسب های دوقلوی هزارکاره

چسب های دوقلو ، چسب های قوی و خاصی به حساب می‌آید که استفاده‌های بسیاری از آنها می‌شود. قدرت چسبندگی و تحمل کششی این چسبها به طوری است که اگردو قطعه فلزی چسبیده به هم باشند و تحت فشار قرار بگیرند، خم می‌شوند ولی جدا نمی‌شوند. این چسبها ضدآب می‌باشد و سه ساعت پس از خشک شدن عملکرد عالی از خود نشان می‌دهند.

انواع چسب های دوطرفه مخصوص آهن

از انواع چسب آهن قوی می توان به دو مورد چسب دو طرفه اشاره کرد :

چسب آهن Tesa8402 که به خودی خود چسب نیست بلکه با حرارت و فشار در یک بازه زمانی مشخص فعال می شود.

چسب دوطرفه متال یا چسب آهن به چسبی گفته می شود که در حالت عادی چسبندگی بالایی در تماس با دست ندارد و فقط زمانی چسب آن فعال می شود که برای چسباندن دو قطعه فلزی استفاده گردد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

خانهدرباره مامحصولاتتماس با ما